שלמות ושלוות נפש

מהי שלמות עצמית?

שלמות עצמית היא היכולת לתפוס את עצמנו כדבר שלם As Is – אולי ניתן לומר, ש׳ברגע הזה, אני מי שאני׳, ומשם הסיפור מתחיל וממשיך.

שלמות היא דבר שאין בו חוסר. גם אם החוסר קיים, אין הוא מעיד על השלם, התפיסה היא מתוך השלם, מנקודת המבט התופסת את השלם כעיקר, ואת החוסר כאמצעי להשלמת השלם.

שלמות היא מילה שעשויה להלחיץ, להביא משהו בנו, העצמי של היצר, אגו, להדחק לפינה ולנסות ולהסתכל על עצמו כפגום, כל עוד אין הוא מושלם. הדרך לשלמות לא עוברת שם, היא לא יכולה להבגיע מההסתכלות בחוסר, אלא חייבת להיות מונעת מאהבה, מהראייה של השלם האחד, וממנו למשוך מיתרי זהב אל השלמות הפשוטה. להכל יש חלק בבריאה, לכל חלק יש מן השלמות בעצם היותו, ובעצם היותו חלק מהבריאה, עם ייעוד משלו, תפקיד במארג הכללי, ושלמות, גם עם מכלול חוסריו. וכך גם אנחנו, בלי התייפיפות.

השלמות היא רגש, היא מרגיעה, ומנחמת, היא ממלאת ומספקת, מכיון שהיא מחברת אותנו אל ים השלמות הכללית, ומהחיבור הזה, אנחנו יכולים להרגיש שלמים בעצם היותנו. אם אדם אחד הוא מצליחן בתחום הקריירה, והשני איש לבבי ונעים, זה עשוי להספיק להם כדי שירגישו כל אחד מהם, איך הוא משלים את התפקיד שלו בחברה, ואם מישהו מהם ישאף ללמוד את מה שהשני יודע, הוא יכול לעשות זאת ולהתפתח. זה אינו מעיד על חוסר, זה מעיד על התקדמות, על התפתחות, על רצון להיום שלם יותר, כשהחוסר מניע אותך קדימה – תנועה טבעית של גדילה.

 

 

החתירה לשלמות כמוה כשלמות עצמה

החתירה לשלמות, הרצון להגיע להרגשה שלמה, נינוחה, הבאה על מבוקשה, היא הכל. מתוך השאיפה הזו, מהרצון הפשוט הזה – כבר יגיע השאר.

שלמות עצמית היא היכולת לאהוב את מה שיש, את מי שאתה, ומשם להתקדם ולשאוף להיות מעבר למי שאתה עכשיו, לממש מעבר למה שיש כעת.

אם אדם מסכים להכיר בחסריו, הוא יכול לקבל שלכל אחד יש חוסרים. משם גם אפשר לגדול ולהתפתח, ולקפוץ אל עברו השני של החוסר, ולראות שהוא בסך הכל גירוי להתפתחות – עד לשלמות עצמה. אך הוא מזדהה עם עצמו בשלמות, מוכן להכיר בעצמו כנשמה שאינה מושלמת, ושואפת להגיע ולממש את אורה המיטבי – עד אינסוף!

מה זה אומר בפועל? נאמר שיש לי חוסר בתפיסה חברתית. אני מתנהלת בצורה לא ברורה לסביבה, מחפשת מסביבי סיבות למצבים שונים, מעלה ביקורת, עלי ועל הסביבה, על מי שבא מולי ועל מי שאינו בא מולי, ובאופן כללי, מגיבה ומתגוננת בדרך לא נעימה, כך שאנשים נמנעים מהלתחבר אלי. אני יכולה להתחפר בחוסר ולהסתכל על עצמי כחסרת יכולת חברתית, לשאול את עצמי מהן הסיבות שאנשים לא אוהבים אותי, ומשם – להתחלק למקומות בעייתיים, אולי גם למחילות חשוכות וחסרות פשר. בטח לא מניע להתקדמות. אני יכולה בשונה מכך, לתפוס שאני שלמה, כפי שאני, ושעלי לשפר ולהשתפר בדרך של מודעות עצמית וגילוי עצמי, ולהתפתח למקום שאני יכולה לתפוס ממנו מה מונע ממני להתקדם, היכן למלא באור חלללים בתוכי שהם חוסרים, וכיצד להשלים את עצמי עד כדי שאהיה שלמה וארגיש שלמות ושלווה… ומשם הכל נראה אחרת.

 

 

שלמות מביאה לשלוות נפש

שלמות והרגשת שלמות עצמית, מביאות לשלוות נפש. הנפש, המקבלת מראה מהעצמיות שלה, תופסת שהיא בעצם די בסדר, לא משנה מי היא, וזה אף יכול להפתיע לטובה.

הנפש היא השראת הרגש בגוף החומר, גוף אורירי יותר מגוף החומר עצמו. את הנפש מזינה הרוח, גוף האור, שמקיים מערכת יחסים עם הנפש, משא ומתן על חופש ותפיסות, על רעיונות ואמונות. שלוות נפש היא השקט של הנפש, שיכולה לסעור, ולהגיב לעולם המעשה, בלי תפיסה רחבה יותר, גבוהה יותר, כמו שלגוף האור יכולה להיות (תלוי ברמת ההתפתחות שלנו גם ברובד הזה). שלוות נפש יכולה להביא ליכולת הכלה שלמה, להתמודדות ומוכנות לאתגרים, להתנהלות עניינית, שקולה ומאוזנת. התפיסה הרגשית שלנו יכולה להיות חיובית, ההשפעה שלנו על הסביבה ועל הדרך בה אנחנו יוצרים את המציאות שלנו, גם היא, יכולה להיות הרמונית וטובה, והכל פעול יוצא של נפש שקטה.

 

תדר שלמות ושלוות נפש – בושם מסדרת בשמים של אהבה

סדרת בשמים של אהבה נוצרה מתוך חוכמה עתיקה וידע חדש, תפיסה שמשלבת בין חוכמת הצמחים והטבע, ובין היכולת לראות ולתפוס את התדר שהם מהדהדים, כל אחד בעצמו, וביחד בשילובים השונים.

לוטוס כחול 

שמן לוטוס כחול

תדר שלמות ושלוות נפש נוצר משילוב שמנים ייחודי, שאחרי שנולד, ניתן היה לתפוס ולקרוא לו בשם, לעטוף בבקבוק של בושם ולהנגיש אותו למי שחפצה נפשו בשלווה, וכל כולו כמה לשלמות.

את התערובת הייחודית מרכיבים שמן אתרי לוטוס כחול, שמן אתרי משרף מור, ושמן אתרי לבנדר:

 

שמן לוטוס כחול שמן ייחודי בניחוחו העז והאקזוטי, המעניק לבושם את התווים המרעננים שלו. הלוטוס הכחול היה פרח מרפא רוחני בתרבויות הקדומות, ושימש להתעלות רוחנית, מתוך השקטת העולם הנתפס, וההפתחות לעולם שמעבר. הלוטוס מקנה את היכולת להפתח לקבלה נצחית, לתפוס את ההרמוניה שבבריאה, ואת היותך חלק בשלמות, ואיך השלמות מתבטאת בך. האומץ, הלחימה, המיקוד – איכויות הלוטוס שמתוך הרוגע וההתמסרות, ניעור בו הצד הפורץ עולמות, חובר ושואף מעלה, אל פני המים, ומעבר להם. שמן של התעלות רוחנית.

שמן המור – שמן המור עשוי משרף העץ, שכבר בבית המקדש נחשב כעץ קדוש. המור הוא עץ שתופס ממרומי עליונים ומוריד לאדמה, בקו ישר ואחיד, ללא פשרות. הוא מעניק לנו את האפשרות להתעמק בעצמנו ובנו, ואף מרכך ומסכך את המרחב – מייצר את האטמוספירה הנכונה כדי שנוכל לעוף, ובמקביל להטמיע את האור עמוק לתוך אדמתנו. שמן מור הוא שמן של עוצמה.

שמן לבנדר – שמן לבנדר הוא שמן המופק מפרחי הלבנדר, האזוביון המקראי, גם הוא רווח בבית המקדש, וכן שימוש כצמח מרפא בתרבויות שונות. גם היום, זהו צמח מרפא אהוב במיוחד, המתאים למגוון רחב של תופעות בריאותיות, ונהוג לצרפו למרקחות רבות, על מנת לרכך את המגע עם העור, ביטוי חומרי של יכולתו להרמן את המרקחת, להכיל את המרקחת כולה, ולתת מן התדר הזה גם למי שנוטל אותו בכל מיני וריאציות – יכולת הכלה ותפיסה רחבה של המציאות ושל עצמנו, מתוך רגש לב וחוכמה. שמן נעים ומאחד.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

נגישות